Hoe word ik ondernemer bij Monuta?
-
De franchiseformule van Monuta
-
Monuta hoort tot de top drie uitvaartverzorgers in Nederland. Om ons marktaandeel te behouden en vergroten, werkt Monuta met franchisenemers. De franchisenemer is de spil van de organisatie, gefaciliteerd door onze lokale vestigingen en het hoofdkantoor in Apeldoorn.
Als franchisenemer werk je in een eigen, exclusief werkgebied. Binnen deze regio ben je verantwoordelijk voor de uitvaarten in jouw werkgebied. Wordt een uitvaart in jouw gebied gemeld? Dan word jij ingeschakeld om de klanten altijd van dienst te kunnen zijn.
De diverse stafafdelingen van Monuta faciliteren jou zodat jij je kunt concentreren op onze klanten en het realiseren van kwalitatief hoogwaardige uitvaarten.
- Landelijke naamsbekendheid van bijna 90%
- Lokaal netwerk aan Monuta klanten (opdrachtgevers en verzekerden)
- Een geheel verzorgde opleiding tot Register Uitvaartverzorger
- Coaching en begeleiding door professionals gedurende de voorbereiding en start van jouw onderneming
- Continue vakgerichte opleiding en bijscholing
- Advies en ondersteuning van vakspecialisten zodat jij je kunt concentreren op jouw klanten en uitvaarten
- Advies en ondersteuning in lokale marktbewerking met online en offline marketingmiddelen
- Uitvaartadministratie, inkoopadministratie, facturatie en debiteurenadministratie
- Keurmerk Uitvaartzorg
- 24/7 telefonische bereikbaarheid voor jouw klanten
-
Franchisenemer in drie stappen
-
Ondernemer worden bij Monuta? Dat doen we samen. Binnen de selectieprocedure vinden wij jouw aandeel namelijk net zo belangrijk als dat van ons. Jij beslist of onze kwaliteiten goed genoeg zijn en wij beslissen of jij de ideale franchisenemer voor ons bent. Zo beoordelen we na elke stap in de selectieprocedure of de verwachtingen van beide kanten zijn waargemaakt.
Monuta heeft voor haar franchisenemers het 'franchisenemer in 3 stappen' model ontwikkeld. Kwaliteit is een essentieel onderdeel van de dienstverlening van Monuta. Het hoge niveau kunnen we behouden door een uitgebreid en professioneel stappenplan aan te bieden. Alle drie de onderdelen succesvol afgerond? Dan ben jij 'klaar voor de start'.
- Opstellen van ondernemingsplan
Monuta heeft een business model ontwikkeld waar jij als kandidaat franchisenemer zelf je eigen financiële model van jouw onderneming mee kan maken. Met behulp van het vestigingsplaatsonderzoek, het standaard ondernemingsplan en de expertise van Monuta professionals maak jij een eigen professioneel ondernemingsplan. - Financiering
Monuta heeft toegang tot meerdere financiële instellingen die de financiering van jouw franchise onderneming mogelijk maken. Indien gewenst zullen wij jou begeleiden tijdens de noodzakelijke gesprekken. - (Vliegende) Start
Als startend franchisenemer krijg je een uitgebreid introductieprogramma dat drie maanden duurt. In deze drie maanden word je opgeleid tot Register Uitvaartverzorger (praktijk & theorie), Je wordt op alle ondersteunende afdelingen geïntroduceerd en gefaciliteerd in de start-up van jouw onderneming en krijgt een individuele 5-daagse financiële training van een zeer ervaren financiële planner.
- Opstellen van ondernemingsplan
-
Waaraan voldoet de ideale franchisenemer?
-
Ben jij ondernemend en het lokale gezicht in jouw regio? Steun jij graag jouw plaatsgenoten tijdens een moeilijke periode en wil jij daarin het verschil maken? Dan ben jij de franchisenemer die wij zoeken.
Vrijheid om als franchisenemer zelfstandig te kunnen opereren, is belangrijk voor jou. Maar met het voordeel van een grote en ervaren organisatie achter je. Jij verzorgt uitvaarten en bewerkt de markt in jouw gebied en wij doen de rest. Zo zorgen we samen voor een afscheid met een goed gevoel.
Wie zoeken wij:
- Je bent empathisch en hebt oog voor individuele behoeften;
- Je bent ondernemend, daadkrachtig en legt makkelijk contacten;
- Je hebt commerciële werkervaring opgedaan in vorige functies;
- Je bent verantwoordelijk voor de uitvaarten in jouw werkgebied en bent bekend met de regio;
- Je woont in het werkgebied en kent de omgeving als geen ander;
- Je beschikt over rijbewijs B;
- Je bent resultaatgericht, gastvrij en kan organiseren en plannen als de beste;
- Je bent continu bezig met het creëren van kansen om jouw onderneming in de markt te zetten, waarbij je gebruikt maakt van de netwerken in jouw gebied.
Benieuwd naar de mensen achter Monuta? Bekijk hier het verhaal van Monique Maurik.
-
Hoelang duurt het voordat je een reactie krijgt op je sollicitatie?
-
Wij doen ons best om alle sollicitaties zo snel mogelijk te behandelen en geven altijd binnen een week een reactie.
-
Hoe ziet de procedure er uit?
-
De sollicitatieprocedure bestaat uit een aantal gesprekken en het meelopen in de praktijk. Het eerste gesprek is een kennismakingsgesprek. Tijdens het tweede gesprek bespreken we de businesscase en plannen we een dag in zodat je kunt meelopen in de praktijk. Een assesment is ook onderdeel van de sollicitatieprocedure. Dit assesment kun je vanuit huis maken. Als laatste heb je een kennismakingsgesprek met onze directie.
-
Investering als ondernemer
-
Als je als franchise ondernemer start bij Monuta investeren wij in jouw toekomst. Daarnaast vragen wij van jou een investering van €10.000. Voor deze €10.000 krijg je een uitgebreide erkende opleiding, diverse trainingen van vakexperts en intensieve begeleiding. Daarnaast koop je de rechten voor jouw gebied tegen een aantrekkelijke financiële regeling.
Het totale inwerktraject duurt drie maanden en na deze drie maanden ben je officieel Register Uitvaartverzorger.