Klanttevredenheidsonderzoek Verbond van Verzekeraars

Het Verbond van Verzekeraars houdt jaarlijks het onderzoek 'VerzekeraarsInBeeld'. De dienstverlening van Monuta is hierin beoordeeld met een 7,1. De volledige beoordeling kunt u teruglezen op verzekeraarsinbeeld.nl.

Wat doet Monuta met deze resultaten? 

Hoewel de resultaten erg positief zijn, blijven we continu op zoek naar verbeterpunten. Daarom voeren wij ook een eigen klanttevredenheidsonderzoek uit. De verbeterpunten die hieruit naar voren komen, kunnen we dan meteen doorvoeren om de klanttevredenheid te verhogen.

Helder en duidelijk taalgebruik 
Uit het onderzoek van het Verbond van Verzekeraars blijkt dat onze klanten ons helder en duidelijk vinden communiceren. Dit blijft een punt van aandacht. We laten regelmatig onze uitingen op helder en duidelijk taalgebruik toetsen door een klantenpanel.

Moeilijke begrippen en termen 
Verzekeringen kunnen soms best ingewikkeld zijn. Naast helder taalgebruik gaan we daarom ook meer letten de uitleg van begrippen en termen die u in de communicatie over verzekeringen kunt tegenkomen. Zodat u zo goed mogelijk begrijpt wat uw verzekering inhoudt.