Klanttevredenheidsonderzoek Verbond van Verzekeraars

Het Verbond van Verzekeraars houdt jaarlijks het onderzoek 'VerzekeraarsInBeeld'. De dienstverlening van Monuta is hierin beoordeeld met een 7,2. De volledige beoordeling kunt u teruglezen op verzekeraarsinbeeld.nl

Daarnaast houdt Monuta zelf ook jaarlijks een klanttevredenheidsonderzoek en meten wij continue de tevredenheid van onze klanten als zij contact met ons Klant Contact Center hebben gehad. 

Wat doet Monuta met deze resultaten? 

Hoewel de resultaten erg positief zijn, blijven we continu op zoek naar verbeterpunten. Daarom voeren wij ook een eigen klanttevredenheidsonderzoek uit. De verbeterpunten die hieruit naar voren komen, kunnen we dan meteen doorvoeren om de klanttevredenheid te verhogen.

Helder en duidelijk taalgebruik 
Uit het onderzoek van het Verbond van Verzekeraars blijkt dat onze klanten ons helder en duidelijk vinden communiceren. Dit blijft een punt van aandacht. We laten regelmatig onze uitingen op helder en duidelijk taalgebruik toetsen door een klantenpanel.

Moeilijke begrippen en termen 
Verzekeringen kunnen soms best ingewikkeld zijn. Naast helder taalgebruik gaan we daarom ook meer letten de uitleg van begrippen en termen die u in de communicatie over verzekeringen kunt tegenkomen. Zodat u zo goed mogelijk begrijpt wat uw verzekering inhoudt.

Klanttevredenheid

Wij horen graag wat u van onze dienstverlening vindt. Een compliment, klacht of suggestie kunt u op verschillende manieren aan ons doorgeven. Bijvoorbeeld via het formulier compliment, klacht of suggestie. Bekijk hier alle informatie over klachtenafhandeling.
Wij stellen onze klant centraal, daarom vinden we het fijn als u ons uw mening laat weten. Zo kunnen we onze dienstverlening verbeteren en voldoen aan de verwachtingen die u van ons heeft.