Als algemeen assistent/telefoniste ben je het eerste aanspreekpunt voor ondernemers en nabestaanden. Voor ondernemers is het belangrijk om efficiënt en open te zijn. Samen met ondernemers zoeken naar een beschikbaar tijdstip om een crematie of auladienst te boeken. Mijn dagelijkse werkzaamheden bestaan verder uit het aanleggen van dossiers, allerlei formulieren klaarleggen voor de werkzaamheden van de aulamedewerkers en koffiedames. Zorgen dat er genoeg personele bezetting is en bestellingen voor de catering en inkopen voor administratie e.d. regelen. Voor nabestaanden in het belangrijk dat je vriendelijk en toegankelijk bent omdat voor veel nabestaanden bellen naar het crematorium toch altijd nog een hele stap is. Families te woord staan voor informatie over asbestemmingen, verkoop van urnen en sieraden. Tijdens deze gesprekken een luisterend oor bieden en samen naar een bestemming of herinneringsvoorwerp zoeken waar ze een goed gevoel bij hebben. Het zijn de details die vaak als zeer belangrijk worden ervaren, want beslissingen nemen stopt niet op de dag van de crematie. Er komt altijd nog een traject na om de as een bestemming te geven. Het is mooi werk om de nabestaanden daarin te adviseren en ondersteunen.