Onze medewerkers

Wat betekent werken bij Monuta? 
Monuta staat voor haar waarden daadkrachtig, oprecht, empathisch en dienend. Dit zie je overal in onze cultuur terug. Ongeacht de vele locaties, verschillende werkzaamheden en opleidingsniveaus. Samen maken we de missie van Monuta waar: voor iedereen een afscheid met een goed gevoel. 

Ondernemend
Monuta is ondernemend en innovatief in een uitdagende branche. Wij zoeken slimme samenwerkingen en lokaal ondernemerschap op. Monuta gelooft ook sterk in de kracht van haar eigen medewerkers, zij maken het verschil. Daarom bieden we opleiding en ontwikkelingstrajecten aan. Als medewerker van Monuta werk je voor een ondernemende organisatie. Toon lef en initiatief!

Pardis, Marketeer

Pardis werkt sinds 2009 bij Monuta als Marketeer voor de afdeling Business Development en Marketing van de Uitvaartgroep. De marketeers van deze afdeling ontwikkelen alle marketinguitingen voor de lokale vestigingen.


Hierbij kun je denken aan content voor de 150 lokale websites en social media kanalen, maar ook het uitrollen en bedenken van lokale marketingcampagnes. 

Marketing maar dan anders
“Op veel marketingafdelingen werk je aan een product. Ik vind het bijzonder dat mijn werkgever een uitvaartverzorger en –verzekeraar is. Wij kunnen iemand helpen in een vaak emotionele en kwetsbare periode wanneer een dierbare overlijdt. Zo hebben we bijvoorbeeld tijdens de feestdagen een kerstkaart ontworpen die uitvaartverzorgers naar nabestaanden kunnen sturen, om hen een hart onder de riem te steken. Vaak is het gemis van overleden dierbaren tijdens de feestdagen extra groot. Als Marketeer voor de uitvaartgroep is het belangrijk dat je vanuit de nabestaanden denkt.”

Ik werk graag voor een betrouwbaar merk."

Frisse blik
“Marketeer in de uitvaartzorg: dat klinkt soms een beetje gek. Ik wist van te voren ook niet goed wat ik moest verwachten van het werken in de uitvaartbranche omdat ik vrij jong ben. Maar juist daardoor kijk ik fris tegen zaken aan en breng ik nieuwe ideeën in. Iedereen kan namelijk een opdrachtgever zijn voor een uitvaart.”

Talent ontwikkelen
“Ik ben mijn carrière bij Monuta begonnen op het Klant Contact Center. Door mijn ambitie aan te geven, kreeg ik de kans binnen Monuta een opleiding te volgen en mijn talent te ontwikkelen. Ik heb een communicatieopleiding gevolgd en aansluitend stage gelopen op de marketingafdeling. Kort daarop kwam een vacature vrij als Marketeer waarop ik gesolliciteerd heb. Wat ik leuk vind is dat het achter de schermen veel moderner is dan wordt verwacht bij een uitvaartonderneming. Ik ben trots op het betrouwbare merk Monuta, daar werk ik graag voor!”

Lees meer Lees minder

Judie, Uitvaartverzorger

Judie werkt sinds 2017 als Uitvaartverzorger. In het gebied rondom haar woonadres is zij het vaste gezicht voor onze klanten. Samen met haar collega's vertaalt Judie de laatste wensen van een dierbare naar een bijzonder afscheid. 


Verdriet draaglijk maken
“Vanuit de gehandicaptenzorg heb ik vaak meegemaakt dat oudere cliënten overleden. Wanneer de uitvaartverzorger dan kwam, had ik altijd het gevoel: jij doet mijn werk! Door deze interesse ben ik met een opleiding tot uitvaartverzorger begonnen. Wat ik bijzonder vind, is dat ik bij families in een intieme situatie terecht kom en daar zomaar bij hoor voor een week. Ik probeer de nabestaanden zoveel mogelijk te ontzorgen zodat zij zich kunnen focussen op het afscheid nemen.”

Aanvoelen wat de wensen zijn en daarop inspelen. Dat maakt dit een prachtig vak."

Puzzelstukjes
“Tijdens de week met de familie creëer ik kleine puzzelstukjes. Op de dag van de uitvaart moeten de stukjes allemaal in elkaar vallen: de sfeer, muziek, rouwauto en de voordrachten. Die dag moet alles kloppen. Iedere keer ontmoet ik een andere familie met unieke wensen. Ik zorg ervoor dat de uitvaart aansluit op de sfeer die bij de overledene past. Aanvoelen wat de wensen zijn en daarop inspelen. Dat maakt dit een prachtig vak.”

Ruimte om te ondernemen
“De ruimte en mogelijkheid om mijn ideeën te bespreken en uit te voeren is er altijd. Zo heb ik samen met collega’s een bijeenkomst georganiseerd voor belangstellenden. Hier leer ik van: hoe reageren de genodigden, wat slaat aan, wat niet? Nieuwe vormen van contact met klanten uitproberen zonder dat dit gevolgen heeft als voor mijzelf het gewenste effect niet wordt bereikt.” 

Jong
“Ik krijg vaak de vraag waarom ik op mijn leeftijd dit werk doe. Families zijn weleens verbaasd wanneer ik op de stoep sta. Door te laten zien wie ik ben en daadkrachtig op te treden, word ik snel geaccepteerd. De komende jaren wil ik in mijn buurt nog meer laten zien wie ik ben en wat ik namens Monuta kan betekenen. Ik draag graag bij aan de periode voor het overlijden, zodat ik niet alleen de steun tijdens maar ook voor het afscheid kan zijn. 

Lees meer Lees minder

Raymondo, Online specialist

Raymondo werkt sinds 2016 bij Monuta binnen het team van ICT Online. Samen met zijn collega’s ontwikkelt en verbetert hij bestaande internetapplicaties van Monuta. 


Betekenisvol werk
“Mijn bijdrage achter de schermen vormt het visitekaartje van Monuta naar onze klanten wanneer zij onze website bezoeken. Samen met mijn collega’s van de Marketing afdeling vertaal ik ideeën en plannen naar bruikbare online tooling met de klant als uitgangspunt. Iets kunnen bijdragen aan een bijzonder afscheid voor nabestaanden is heel waardevol. Daarom heb ik in 2016 bewust gekozen voor Monuta als werkgever: een bedrijf waar ik betekenisvol werk kan verrichten. Daar verbind ik graag mijn naam aan.” 

Ik heb bewust gekozen voor een werkgever waar ik betekenisvol werk kan verrichten. "

Snelheid is belangrijk
“Ik vind het fijn dat zaken snel geregeld kunnen worden. Een uitvaartverzorger moet bij de familie thuis direct online toegang hebben tot de vastgelegde uitvaartwensen van de overledene. Het is pijnlijk als de informatie niet benaderbaar is. Snel ingrijpen en service bieden is dan nodig; ik vind het prettig daar aan bij te dragen.” 

Geen dichtgetimmerde processen
“Werken in een omgeving die niet helemaal is dichtgetimmerd met processen en procedures, dat is wat bij mij past. De vrije hand hebben, vanuit jouw eigen visie werken. Op onze afdeling werken we op een efficiënte manier en zijn er procedures omdat ze nut hebben en niet omdat het moet. Iedere dag is anders en dat maakt het werk afwisselend. Ondanks dat er enige druk is in het opleveren van applicaties, acuut problemen opgelost moeten worden en er dagelijks nieuwe releases worden uitgerold, vind ik dat je stressvrij kunt werken. Dat geeft een goed gevoel.” 

Onbekendheid
“Regelmatig krijg ik de vraag waar ik werk. Als ik vertel wat ik doe en bij welke organisatie, is dit vaak een eyeopener. De buitenwereld kent het merk Monuta, maar is zich minder bewust dat Monuta ook werkgever is. En dat er een hoofdkantoor in Apeldoorn met diverse ICT-afdelingen achter schuil gaat. Voor mij moet werk ergens over gaan. Als je naar datzelfde op zoek bent, is Monuta een goed passende werkgever.” 

Lees meer Lees minder

Fatma, medewerker Klant Contact Center

Fatma is sinds 2013 in dienst bij Monuta en werkt op het Klant Contact Center. Dagelijks bellen honderden klanten met uiteenlopende vragen naar het Klant Contact Center.


Gevarieerd werk waarbij je de klanten niet alleen informeert over verzekeringen, maar hen ook helpt met praktische vragen over een uitvaart, een adreswijziging of het registreren van een pasgeboren kindje.

Mooi maar soms ook moeilijk
“Iedere klant is anders, daardoor is ieder gesprek anders en is het belangrijk je aan te passen aan de situatie. Dat maakt mijn werk zo mooi maar soms ook moeilijk als de klant geëmotioneerd is en ik geraakt word door het verhaal. Met ieder gesprek draag ik bij aan een bijzonder afscheid, hoe klein ook. Bijvoorbeeld door de klant gerust te stellen dat in overleg de kleinkinderen de kist kunnen beschilderen.”

Ik denk graag met klanten mee, wat voor hen de best passende oplossing is”

Vrijheid
“Binnen mijn werk heb ik de vrijheid om iets extra’s te kunnen doen voor de klant. Dit betekent dat ik na een gesprek met een klant mijn creativiteit kwijt kan en nog een stapje extra kan zetten om de klant te helpen. Bijvoorbeeld de klant die gehaast belde voor een adreswijziging en dit liever schriftelijk in plaats van digitaal wilde doorgeven. Ik stuurde hem de formulieren per post toe inclusief een bon voor een kopje koffie bij een horecagelegenheid gelegen tussen zijn oude en nieuwe adres. Zo verras je de klant op een persoonlijke manier. Dit vind ik erg leuk om te doen.” 

Hart van Monuta  
“Het voelt goed dat ik onderdeel ben van het hart van Monuta. Hier komen alle vragen samen en kan ik met mijn kennis en empathie alles zo duidelijk mogelijk uitleggen aan de klant en hen helpen met het maken van de juiste keuzes voor later.”

Lees meer Lees minder