Veelgestelde vragen online beantwoord
Op deze pagina vind je informatie over alles wat met de uitvaartverzekering en het regelen van een uitvaart te maken heeft.
Heb je een vraag over de nieuwe premie?
Als je een uitvaartverzekering hebt, ontvang je in november of december een bericht over je nieuwe premie. De bepaling van de nieuwe premie gebeurt op basis van indexering. We begrijpen dat dit vragen op kan roepen. Klik op onderstaande knop om alles over indexering en de premie te lezen.
Heb je een vraag over betalingen?
Klik dan op onderstaande knop voor een overzicht van de meest voorkomende vragen.
Heb je een vraag over Mijn Monuta?
Heb je een vraag over het inloggen op je account, het bekijken of wijzigen van gegevens? Klik dan op onderstaande knop voor alles over Mijn Monuta.
Voor alle andere vragen kun je terecht op onze pagina met veelgestelde vragen.
Belangrijk: wij zijn goed bereikbaar en 24/7 beschikbaar voor het telefonisch melden van een overlijden via 0800 - 023 0550
Uitvaart regelen
Wat moet ik doen als iemand overlijdt?
Welke stappen moet ik volgen bij het regelen van een uitvaart?
Is er een checklist voor het regelen van een uitvaart?
Mag ik de overledene zelf de laatste verzorging geven?
Ik wil mijn lichaam ter beschikking stellen aan de medische wetenschap. Wat moet ik doen?
Kan ik mijn uitvaart zelf regelen?
Kan ik de overledene ook thuis opbaren?
Uitvaartverzekering
Waar kan ik de voorwaarden van mijn polis vinden?
Hoe weet ik of ik voldoende verzekerd ben?
Ik wil mijn partner graag meeverzekeren op mijn polis, hoe doe ik dat?
Mijn partner en ik gaan uit elkaar, hoe kan ik dit doorgeven?
Hoe kan ik mijn verzekering overdragen, iemand machtigen of mijn begunstigde wijzigen?
Ben ik verplicht om een begunstigde aan te wijzen?
Ben ik verplicht mijn uitvaart door Monuta te laten verzorgen?
Heeft Monuta verzekeringen overgenomen van andere verzekeraars of uitvaartverenigingen?
Vragen over incasso en betaling
Waarom zie ik meerdere afschrijvingen op mijn rekening?
Ik kan mijn factuur niet betalen. Hoe kan dat?
Waarom ziet de omschrijving van de afschrijving er anders uit?
Waarom lijkt het alsof er dubbel wordt geïncasseerd?
Vragen over iDeal
Ik heb een mail ontvangen met een betaallink. Klopt dit?
Via welke website verloopt de iDeal betaling?
Welke rekeningnummer gebruikt Monuta voor mijn IDEAL-betaling?
-
Uitvaartverzekeringen
Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:00 uur.
Voor vragen over uitvaartverzekeringen zijn wij bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:00 uur
Niet beschikbaar
0800 - 022 22 92
-
Uitvaart regelen
24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. We staan altijd voor je klaar.
Voor het melden van een overlijden en informatie over uitvaartzorg zijn wij 24 uur per dag, 7 dagen per week te bereiken. We staan altijd voor je klaar.
Altijd beschikbaar
0800 - 023 05 50
-
Contactformulier
We streven ernaar om je binnen 10 werkdagen een antwoord te sturen.
Formulier openen
-
Bezoekadres hoofdkantoor
Smallepad 30
3811 MG Amersfoort
Postadres
Postbus 1084
3800 BB Amersfoort
-
Volg ons op Social Media
