Onze dienstverlening na de uitvaart
Afscheid is meer dan een uitvaart alleen. We zorgen hierbij, van begin tot eind, voor één vast aanspreekpunt. Eén vertrouwd gezicht. Onze uitvaartverzorgers nemen de tijd, luisteren en denken met je mee. En ze zijn altijd rechtstreeks bereikbaar voor al je vragen. Ongeveer drie weken na de uitvaart hebben we altijd een nagesprek, omdat we vinden dat onze dienstverlening niet stopt zodra de uitvaart is geweest. We kijken terug en vooruit.
Tijdens dit gesprek bespreken we hoe jij het afscheid en onze dienstverlening hebt ervaren. Daarnaast helpen we je graag op weg met de uitgave Monuta Zorgen Erna en de Monuta Nabestaandendesk. Deze hulpmiddelen ontvangt iedereen die een uitvaart laat verzorgen door Monuta. In het gesprek bespreekt de uitvaartverzorger persoonlijk de factuur met je, die gelijk is aan de begroting. Geen financiële verrassingen achteraf dus.
Ook besteden we aandacht aan emotionele nazorg. We geven inzicht in de vele emoties die je kunt ervaren en proberen je op een toegankelijke manier op weg te helpen bij de verwerking van verlies.
Monuta Zorgen Erna
Na de uitvaart moet er vaak nog veel geregeld en gedaan worden. Dat kan al snel een aantal maanden in beslag nemen. Ook na het begeleiden van de uitvaart van je dierbare blijven we je kosteloos ondersteunen met de uitgave Monuta Zorgen Erna. Deze uitgave geeft je praktische richtlijnen om alle zaken rondom de nalatenschap zo snel en prettig mogelijk af te handelen. Monuta Zorgen Erna is beschikbaar in twee edities. De uitvaartverzorger overhandigt de versie die het beste bij jouw situatie past. De hoofdstukken in Monuta Zorgen Erna hebben een vaste indeling met uitleg. Waar mogelijk zijn ze voorzien van voorbeelden, checklists en ruimte om aantekeningen te maken. Je kunt deze uitgave gebruiken als werkboek om overzicht te houden.
Monuta nabestaandendesk
Naast de uitgave Monuta Zorgen Erna krijg je ook volledige toegang tot de Monuta Nabestaandendesk. Dit is een online service die we kosteloos aanbieden als onderdeel van alle uitvaarten die Monuta verzorgt.
Met de Monuta Nabestaandendesk bieden we je hulp bij praktische, financiële en administratieve zaken. Je kunt eenvoudig en digitaal een checklist samenstellen die je helpt bij het regelen van diverse zaken. Bovendien kun je in de Monuta Nabestaandendesk gemakkelijk diensten en abonnementen opzeggen die op naam van de overledene staan.
Tips en hulp dankzij nabestaandendesk
Met de Monuta Nabestaandendesk bieden wij jou praktische tips en hulp. Hier vindt je onder andere:
- Een handige deelfunctie met andere nabestaanden/familieleden
- Een online checklist met wat je nog moet regelen in het nalatenschap
- Persoonlijke informatie afgestemd op de situatie na het overlijden van je dierbare
- Een opzeghulp
- En nog veel meer…
Rouwmeter
De Rouwmeter helpt je om te beoordelen of professionele hulp voor jou zinvol kan zijn, variërend van ondersteuning door je huisarts, gespecialiseerde online begeleiding tot therapie. Aangezien rouw vaak onvoorspelbaar verloopt, is het verstandig om de Rouwmeter op verschillende momenten in te vullen en regelmatig te evalueren hoe het met je gaat.
Vergeet niet dat er ook een Rouwmeter beschikbaar is voor kinderen, om hen te helpen tijdens het rouwproces. De rouwmeter is een initiatief van Stichting Fonds Slachtofferhulp.
