Polisvoorwaarden Monuta

Dienstverleningsdocument Monuta

Welkom bij Monuta. Wij maken een afscheid met een goed gevoel mogelijk, voor iedereen. Dat doen we door te luisteren naar uw wensen, maar ook door deze wensen financieel mogelijk te maken met onder andere de juiste uitvaartverzekering. U kunt een Monuta uitvaartverzekering via een zelfstandige assurantieadviseur of direct bij Monuta afsluiten.

Wat is het dienstverleningsdocument?

Via de link hieronder kunt u ons dienstverleningsdocument (DVD) inzien. Hiermee informeren wij u over onze dienstverlening rondom advies en bemiddeling van onze uitvaartverzekeringen. Het dienstverleningsdocument (DVD) is een standaard document dat is ontwikkeld door de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Het is in het leven geroepen om klanten de kans te geven financiële dienstverleners makkelijker te vergelijken. Grote delen van het document zien er dan ook bij elke dienstverlener hetzelfde uit. De inhoud van ons dienstverleningdocument is afgestemd op de dienstverlening die wij als Monuta aanbieden. 

Daarnaast krijgt u met dit document inzicht in de kosten die daarbij horen. U vindt hier ook een leeswijzer die door de AFM is ontwikkeld, om aan te geven hoe u het dienstverleningsdocument moet lezen. Tenslotte is er ook door de AFM een filmpje gemaakt met uitleg over dit onderwerp.

Dienstverleningsdocument

Vragen?

Heeft u vragen over het dienstverleningsdocument? Neem dan gerust contact met ons op, wij beantwoorden graag uw vragen. U kunt ons bereiken van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur op het gratis telefoonnummer 0800 - 022 22 92. 

Complimenten of klachten

De medewerkers van Monuta doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Bent u tevreden over ons, dan hopen wij dat u dat goede gevoel wilt delen met ons en met anderen. Bent u niet tevreden? Dan horen wij dat ook graag van u, zodat wij zo snel mogelijk een passende oplossing kunnen zoeken. 
Stuur ons uw klacht via de website met het formulier compliment, klacht of suggestie of in een brief naar dit adres: 

Monuta 
Afdeling Klanttevredenheid 
Antwoordnummer 1143 
7300 VB Apeldoorn 
(postzegel is niet nodig)

Nadat we de klacht of opmerking hebben ontvangen, reageren wij binnen vijf werkdagen. Na afhandeling kan het zijn dat we nog even contact met u opnemen om te horen of de klachtafhandeling naar wens is verlopen.

Bent u na de afhandeling van uw klacht over een verzekering nog niet tevreden? Dan kunt u een brief sturen aan:  

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening 
Postbus 93257 
2509 AG Den Haag 
Monuta is geregistreerd bij dit Klachteninstituut onder nummer 200.000034.