Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Monuta wil iedereen graag een passende uitvaartverzekering bieden. Maar daarbij vinden wij het ook belangrijk dat u als klant begrijpt wat de verzekering inhoudt.

Deze informatie bieden wij zo begrijpelijk mogelijk aan. Daarom is Monuta sinds maart 2011 in het bezit van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Dat betekent dat wij voldoen aan de kwaliteitscriteria van de Stichting toetsing verzekeraars en ons best doen om onze klanten zo duidelijk mogelijk te informeren. Zodat u weet dat u vertrouwen in ons kunt hebben.

Kijk voor meer informatie ook op www.keurmerkverzekeraars.nl.

Het keurmerk 

Verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren moeten aan zeventien normen voldoen. Deze normen vallen onder drie prestatiegebieden en het kwaliteitssysteem:

  • Verzekeringen die u begrijpt 
    • Heldere informatie en voorlichting.
  • Verzekeringen die bij u passen 
    • Wij bieden u alleen maar verzekeringen aan die toegevoegde waarde voor u hebben. Uw persoonlijke situatie blijft bovendien niet altijd hetzelfde en daar houden wij zoveel mogelijk rekening mee.
  • Goede service 
  • Getoetst kwaliteitsbeleid 
    • Duidelijkheid over de omgang met fraudeurs
    • Informatie over wat klanten van ons vinden
    • Hoe wij als verzekeraar beleggen. Monuta belegt de premies van klanten, net als andere verzekeraars dat doen.

Heeft u een vraag, opmerking of klacht? 

Wij horen graag wat u vindt van onze dienstverlening. Bij vragen en klachten doen wij er alles aan om een goed antwoord te geven. Onze definitie van een klacht is: Elke uiting van een klant van ontevredenheid

Een compliment, klacht of suggestie kunt u op verschillende manieren aan ons doorgeven. Bijvoorbeeld via het formulier compliment, klacht of suggestie. Bekijk hier alle informatie over klachtenafhandeling. Bij het afhandelen van klachten staat klanttevredenheid altijd voorop. Bent u daarna toch niet tevreden, dan kunt u de klacht over de verzekering ook voorleggen aan een onafhankelijke klachtenbemiddelaar, het KIFID:

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening 
Postbus 93257 
2509 AG Den Haag

Kwaliteit en klanttevredenheid 

Wij willen graag dat u tevreden bent over onze dienstverlening. Op onze website leggen we uit hoe we kwaliteit willen bieden aan onze klanten. Elk jaar kijken wij ook zelf kritisch naar onze manier van werken. Bijvoorbeeld naar de tijd waarin we vragen beantwoorden of de tijd die we nodig hebben om een polis op te maken. Als het nodig is, nemen we maatregelen om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. Zodat u als klant tevreden blijft over Monuta.

Omdat wij als verzekeraar aangesloten zijn bij het Verbond van Verzekeraars doen we ook mee aan het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek. De resultaten worden steeds aan het einde van het jaar bekendgemaakt. Naast dit onderzoek vragen wij zelf ook aan onze klanten wat zij van ons verwachten en of we hieraan voldoen.

Wij horen graag wat u van onze dienstverlening vindt. Een compliment, klacht of suggestie kunt u op verschillende manieren aan ons doorgeven. Bijvoorbeeld via het formulier compliment, klacht of suggestie. Bekijk hier alle informatie over klachtenafhandeling.

Wij stellen onze klant centraal, daarom vinden we het fijn als u ons uw mening laat weten. Zo kunnen we onze dienstverlening verbeteren en voldoen aan de verwachtingen die u van ons heeft.